Встановлення вентиляції в магазини, супермаркети, торгові площі
Монтаж системи вентиляції для магазину Ви можете замовити "під ключ", зателефонувавши у Харкові: +38 (066) 938-97-04. Здійснюємо проектування та постачання систем вентиляції магазинів по Україні.
Вимоги до систем вентиляції магазинів
Система вентиляції торговельного комплексу повинна служити для таких цілей:
- Очищення повітря від механічних забруднень;
- Забезпечення необхідного повітрообміну в приміщенні;
- Нагрівання або охолодження повітря, що подається в приміщення;
- Комфортна роздача повітря у приміщеннях.
Крім цього, система не повинна створювати проблем обслуговуючого персоналу, бути зручною в обслуговуванні, легко піддаватися регулюванням і не створювати великого шуму.
Проектування вентиляції магазинів та торгових центрів
Вентиляцію та аварійну протидимну вентиляцію магазинів, торгових центрів та супермаркетів слід проектувати відповідно до БНіП.
- При розміщенні в будівлі декількох магазинів для кожного з них слід проектувати окремі гілки системи вентиляції.
- У продовольчих та непродовольчих магазинах торговою площею до 400м2 допускається проектувати вентиляції з природним спонуканням.
- У приміщеннях магазинів торговою площею 400м2 і більше, обладнаних вентиляцією з механічним спонуканням, обсяг витяжки має бути повністю компенсований.
- У тому випадку, якщо проектується вентиляція торгових центрів, що мають торгові площі 3500м2 і більше, обов'язково в систему включається установка для кондиціювання повітря. Ці вимоги є дійсними для магазинів, розташованих у середній смузі. У тому випадку, якщо торговий комплекс будується в південних областях, кондиціювання повітря слід передбачити. у разі, якщо торговий зал займає понад 1000 квадратів.
- Кількість людей, які знаходяться в торгових приміщеннях, можна визначити за технологічним завданням або за площею торгової зали, яку займає одна людина, а саме:
6м2 на 1 чол. - для магазинів меблів, музичних, аудіо-, відео-, побутової та оргтехніки, книжкових, спортивних, ювелірних; 5м2 на 1 чол. - для інших непродовольчих магазинів, а також для продовольчих магазинів.
- Кількість робочих місць касирів у магазинах самообслуговування приймається з розрахунку:
у магазинах, які торгують продуктами харчування, один касир припадає на 100 м²;
у непродовольчих магазинах один касир припадає на 160 м².
- На одного покупця прийнята норма подачі повітря – 20 м³/год, а на одного працівника – 60 м³/год.
- При орієнтації на південь, схід та південний схід засклених отворів торгових залів та службових приміщень магазинів допускається передбачати встановлення віконних чи кімнатних кондиціонерів.
- У торгових залах магазинів, крім торговельних залів з хімічними, синтетичними або пахучими речовинами та горючими рідинами, допускається застосовувати рециркуляцію повітря.
- Системи вентиляції магазинів, вбудовано-прибудованих, вбудованих у житлові будинки, а також у будівлі іншого призначення або прибудованих до них не допускається поєднувати із системами вентиляції цих будівель.
- У приміщеннях комор слід, як правило, передбачати природну систему вентиляції з самостійними каналами.
- Допускається підключення системи витяжної вентиляції комор до загальнообмінної системи механічної вентиляції підсобних приміщень за умови встановлення вогнезатримувальних клапанів.
Не варто забувати:
- На верхніх поверхах нижче відвідуваність, ніж на першому, тому необхідно враховувати меншу щільність відвідувачів
- Для залучення покупців на верхніх поверхах розміщують ресторани та закусочні, що створює певні труднощі щодо вентиляції та відведення відпрацьованого повітря
Для виконання проекту вентиляції магазину необхідні такі вихідні дані:
- Характеристики виробничого процесу у виробничих приміщеннях (пекарня, кухні): тип та кількість виробничого обладнання; тепло, пилу, газо та волого виділення від технологічнихпроцесів
- Тип, потужність та кількість ламп штучного освітлення.
- Технічні умови на nbsp; підключення до суміжних інженерних систем (електропостачання та теплопостачання).
- Тип повітронагрівача - водяний або електричний.
- Чи потрібно охолодження припливного повітря влітку.
- Розрахункова кількість відвідувачів та службовців у магазині.
- Орієнтація магазину (торгового центру) по сторонах світу.
- Тип, склад та характеристики вікон, стін.
- Наявність та тип конструктивних елементів будівлі: колон, балок та ригелів.
- Очікувані місця забору та викиду повітря, розміщення вентиляційного обладнання.
- Можливість використання покрівлі для вузлів проходу системи вентиляції.
- Протипожежні рішення у будівлі магазину, торгового центру.
Здебільшого торгові центри оснащуються центральними кондиціонерами модульного типу. При цьому склад модулів кондиціонера вибирається відповідно до потреб конкретного приміщення.
- Невеликий магазин до 400 м2 - найпростіше та бюджетне рішення - припливно-витяжна вентиляція з електричним або водяним підігрівом. Система кондиціювання може бути встановлена окремо.
- Торгове приміщення, ТЦ площею наближеною до значення 400м2 - можливе застосування припливно-витяжної системи вентиляції з рекуперацією тепла, яка дозволяє підігрівати повітря, що подається, а також: економить до 80% електроенергії, має мінімальну ймовірність поломки обладнання, проста в обслуговування. Можна передбачити і секцію з вбудованим охолодженням - центрального кондиціювання, (у тому випадку, якщо це єдине приміщення, не розбите на зони, і навантаження за відвідуванням людей розподілено рівномірно).
- Торговий центр з площею понад 400м2 - в подібних приміщеннях встановлюється кілька припливно-витяжних систем, які найкраще застосовувати разом з чилером для економії електроенергії, для економії електроенергії. підвищення надійності системи, простоти монтажу та експлуатації