Встановлення вентиляції у навчальних закладах
Встановлення вентиляції для навчальних закладів та вузів. Розрахунок вартості робіт із встановлення вентиляції у навчальних закладах. Найкращі ціни та гарантія якості
Вентиляцію школи Ви можете замовити з монтажем "під ключ"
Система вентиляції у школах повинна забезпечувати учнів, викладацький та обслуговуючий персонал чистим та свіжим повітрям, відповідно до чинних норм. Школи складаються з великої кількості приміщень різного призначення: аудиторії, кімнати викладачів, їдальні, спортивний зал та роздягальні, санітарні приміщення та майстерні. Всі ці приміщення мають норми повітрообміну. Різна наповнюваність приміщень протягом дня сильно ускладнюють процес проектування систем провітрювання в таких освітніх закладах.
У школах переважно застосовують системи вентиляції з природним та механічним спонуканням. Дуже поширені в них і комбіновані рішення із забезпеченням механічного припливу та природною витяжкою. Видалення забрудненого повітря відбувається через коридори та нещільності у вікнах та дверях. Кратність повітрообміну, при використанні такої схеми, приймають як одноразову.
"Кліматичні системи" - професійна кліматична компанія, яка готова реалізувати рішення будь-яких завдань з кліматичного та іншого інженерного обладнання "під ключ". Виконаємо повний цикл робіт: підбір обладнання, проектування, монтаж, постачання та обслуговування.
Душно в класі: чим дихає дитина під час уроку?
Зазвичай школи розташовуються в межах міста, по сусідству з галасливими і загазованими дорогами. Тому вікна під час уроку зазвичай зачинені. У холодну пору року зачиняють вікна ще й через протяги. Погляньмо, що при цьому відбувається з повітрям у кабінеті
Перед вами графік: як змінюється рівень СО2 протягом уроків (на прикладі двох великих уроків по 2 години та перервою між ними).
Червона лінія показує, скільки СО2 в кабінеті із закритими вікнами і без гарної припливної вентиляції. Вже під час першого уроку значення перевищує 3000 ppm. Для повноцінного провітрювання 15-хвилинної зміни недостатньо – на другій парі вуглекислого газу стає ще більше.
У випадку з 45-хвилинними уроками і частішими перервами картина буде більш оптимістичною, але все одно рівень СО2 швидше за все буде вищим за допустимий. Як ви вважаєте: чи справедливо вимагати від дітей хороших оцінок у таких умовах?
Синя лінія – це зміна концентрації СО2 у класі зі справною вентиляцією. Вікна закриті, але повітря постійно постійно оновлюється. Кількість вуглекислого газу може зрідка перевищувати умовний максимум 1000 ppm, але з правильною вентиляцією в класі рівень СО2 скоро прийде до норми.
Особливості вентиляції навчальних закладів
Ключовою особливістю, яка має враховуватись при проектуванні вентиляції шкіл, професійно-технічних та вищих навчальних закладів, є велика кількість приміщень, що мають абсолютно різне призначення. Навчальні аудиторії, викладацькі, столові, спортивні та актові зали, лабораторії, підсобні кімнати, трудові майстерні та ін. мають власні норми повітрообміну.
Крім того, процес організації якісної вентиляції ускладнюється тим фактом, що протягом навчального дня всі ці приміщення мають нестабільну наповнюваність. у СНіПах та ГОСТах.
Санітарно-гігієнічні норми та вимоги до вентиляції університетів, шкіл та ПТУ. Головні критерії, що характеризують правильно спроектовану та організовану вентиляцію навчальних закладів, стосуються наступних параметрів:
- Якість повітря
Достатній приплив свіжого та добре очищеного повітря дозволяє сконцентруватися на навчальному та викладацькому процесі.
- Комфорт перебування
З огляду на те, що вся аудиторія перебуває у відносно малорухливому стані протягом досить тривалого часу, комфортні умови перебування важливі для доброго самопочуття людей.
- Рівень шуму
Створюючи проект вентиляції школи, ВНЗ, технікумів, ПТУ та інших навчальних закладів, слід пам'ятати, що всі вентиляційні системиповинні працювати не лише ефективно, а й безшумно.
На базі нормативних документів СНіП 41-01*2003, СНіП II-Л 65-73, СНіП 31-06*2009, за основу беруться такі показники:
- Норма повітрообміну з розрахунку на 1 особу на годину: 20 м3/год для аудиторій та навчальних класів: 80 м3/год – для спортзалів; 20 м3/год для харчоблоків.
- Мін. та max. t повітря - 16°С та 22°С відповідно.
- гранично допустимий рівень шуму — 110 дБ.
Це узагальнені вимоги, але кожен з типів навчальних закладів має свої нюанси організації якісної вентиляції. Вони швидше відносяться до конструктивних особливостей і розташування тих чи інших приміщень. Таким чином, проект вентиляції в школі є по своїй суті щоразу унікальною розробкою, щоб зробити систему найбільш зручною, ефективною та економічно грамотною, що важливо для вентиляції приватних шкіл, де фінансова складова є пріоритетною.
Норми вентиляції в школі
- Температурний режим варіюється в межах від +16°С до +22°С;
- Показники вологості - від 30 до 65%.
- Концентрація СО2 - не більше 1 л. на 1 кубометр площі.
* Крім того, що ці показники вважаються оптимальними для комфортного перебування людей у приміщеннях, це дозволяє ще й запобігти передчасному руйнуванню матеріалів, які були задіяні при будівництві та оздобленні будівлі та появі грибкової плісняви. При перевищенні ГДК СО2 можуть спостерігатися такі явища як сонливість, запаморочення та загальний занепад сил.
Види вентиляції
Витяжна вентиляція з природною притокою
Сутність такої системи в тому, що в окремому приміщенні школи встановлюється потужна силова установка, що працює як витяжка. До кожного класу підводяться окремі димарі для відбору повітря.
Подача свіжого повітря здійснюється природним шляхом за рахунок природної інфільтрації через вікна або крізь спеціальні припливні клапани.
Більш того, в холодну пору року таке рішення може призвести до виникнення особливо холодних зон біля вікон, що також може призвести до погіршення здоров'я учнів.
Проте з усіх типів механізованих повітрообмінних систем проект витяжної вентиляції має мінімальну вартість.
Централізовані припливно-витяжні системи
Класичне вирішення проблеми недостатнього повітрообміну - це встановлення повномасштабної вентиляційної системи, що передбачає підведення до класів як витяжних, так і припливних повітроводів.
У цьому випадку можна забезпечити повний контроль над параметрами повітряної суміші:
- температурну нормалізацію (як нагрівання, так і охолодження);
- осушення або зволоження до необхідного рівня;
- очищення від забруднень.
Для нових будівель такий підхід став практично стандартом і застосовується, як правило, спільно з рекуператорними модулями.
Однак встановлення припливно-витяжної системи в існуючих будівлях стикається з великими складностями будівельного характеру.
Слід зазначити, що існує два базові різновиди припливно-витяжної вентиляції:
- змішувальна;
- витісняюча.
Змішувальна схема передбачає, що подача та забір повітряних мас здійснюється через стельові дифузори, при цьому вхідний потік, як правило, охолоджується (до 130 °C). В результаті змішування з активним та нагрітим повітрям, виходить робоча суміш прийнятної температури (20-22°C) з мінімальним вмістом вуглекислого газу.
У витісняючій моделі вентиляції вхідний потік подається без охолодження (19-200C), через дифузори, розташовані в нижній частині приміщення. В результаті чого в активній зоні приміщення формується чистий шар повітря, а нагріті та насичені CO2 повітряні маси витісняються в стельову зону, звідки відкачуються через забірні повітропроводи.
Локальна рекуперація
Всі описані вище методики мають один недолік - їх важко застосувати до існуючих будівель, архітектура яких не передбачала встановлення мереж з повітроводів.
Зважаючи на те, школи стали першим типом будівель, в яких почали масово застосовуватися локальні рекуператорні системи.
Нагадаємо, що поняття «рекуператор» у вентиляції означає припливно-витяжну вентиляцію з перенесенням тепла від вихідних потоків на вхідні.
Рекуператорні теплообмінні модулі можуть бути змонтовані як частина централізованої системи вентиляції, так і у вигляді локальних автономних блоків, що монтуються на стіну або у віконному отворі.
Найяскравішим прикладом такого підходу є встановлення у всіх школах Голландії рекуператорних вентиляційних блоків, з автоматичною реакцією на перевищення рівня CO2.
Готові системи вентиляції для шкіл
Уявимо вашій увазі готові вентиляційні системи, які ідеально підійдуть для шкільних приміщень та інших навчальних закладів.
- Утеплені димарі. Вони здатні подавати зовнішнє повітря усередину системи. Зсередини розміщено канал утеплювача, призначений для захисту від промерзання.
- Дистанційна система управління. Завдяки такій системі можна вибирати вручну швидкість обертання вентиляторів, це дозволяє більш точно розраховувати рівень провітрювання, враховуючи кількість учнів. Можна також регулювати температуру нагрівання. Ця система видає попереджувальний сигнал, коли фільтр забруднений і замінюється.
- Фільтруючі системи. На сучасному ринку обладнання для вентиляції існує безліч фільтрів, які можуть виявитися незамінними у школі. Фільтри можуть затримувати зовні:
- пил, бруд, вихлопні гази, речовини, що викликають алергію;
- вірусні організми, бактерії, колонії цвілі;
- гази, що є відходами промислової діяльності, дим від лісових пожеж;
Компактні вентиляційні системи для школи
Для того щоб встановити одну компактну вентиляційну установку, потрібно лише один квадратний метр стіни. Установка займає менше однієї години, інтер'єр класу при цьому залишається незайманим. Декілька таких установок у великому кабінеті — і вже наступного дня учні почнуть говорити, що їм полегшало дихати.
Компактна установка (припливного типу) коштує вкрай небагато - близько 15-20 тисяч гривень (монтаж входить у вартість). Дві-три установки коштуватимуть 45-60 тис. грн. Виходить, що для встановлення 2-3 таких компактних систем необхідно з кожного учня зібрати близько 1500 грн. З огляду на те, що навчальний рік складається з 10 місяців, виходить, що 150грн на місяць — повністю вирішують питання вентиляції.
Слід взяти до уваги, що якщо кожен класний керівник і батько, який входить до складу батьківського комітету, відповідальність назавжди вирішить проблему провітрювання в класі, то це обійдеться близько 150 гривень з кожного учня щомісяця. Це вартість спокійного, безпечного навчання, свіжого чистого повітря протягом усього навчального року.
Варто це таких грошей чи ні — вирішувати кожному самостійно, але практика показує, що в школах збираються регулярно, куди більші суми на менш важливі цілі.
Якщо говорити про державний проект, який може мати на увазі оптову закупку вентиляційних систем на глобальному рівні, то проблема може вирішитися в рамках незначних зростання податків або підвищення цін на школи всього на 10 %, завдяки чому необхідність збирати гроші з учнів взагалі пропаде. /p>